torsdag 22. mars 2012

Garnkjøp

Ja, i dag måtte jeg bite i det sure eplet å kjøpe garn:
For en tid tilbake fikk jeg denne boken i posten:

Hadde egentlig tenkt å sende den tilbake, men så kikket jeg i den.
Og der var så mye flott, så jeg bestemte meg for ¨å beholde den.
Og i dag var jeg altså å kjøpte garn:


Skal strikke et par Marius gensere. Men jeg strikker de i hvit.
Begynte å strikke os klønte masse med 1ste omg:


Pinnen krøller seg og det knirker så bare det, så den pinnen går rett i bosset etterpå.

Jeg har hatt skikkelig handarbeids tørke i år.
Har ikke fått laget så mye. Jeg holder på med et sånn innimellom teppe, som jeg skal ha selv:

  
Det har jeg fått strikket litt på.

Også skal jeg prøve meg på hekla kurver, som skal stives:

Dette er bunnen og selve kurven. Bunnen skal syes sammen med kurven også stives, men det får jeg ta litt senere. Skal se om jeg får heklet noen flere.

Jeg har fått dilla på å lese bøker. For noen uker siden begynte jeg på sagaen om Isfolket.
Jeg har hele serien, med 2 bøker i en. Og no er jeg kommet til bok nr 5 .
Altså dvs at jeg holder på med bok nr 9.
Nei dette ble vist bare rot.
Alså bok 1 inneholder bok 1 og 2. Bok 2 inneholder bok 3 og 4 osv.
hehe. kanskje litt lettere å forstå.

Fikk flotte gaver på dagen min:

Blomster fra min kjære. Tulipanene er fra ste-datter og hennes kjære.

Og fra Babsy fikk jeg dette flotte egget:

Og hun klarte faktisk å sitte her sammen med meg en god stund.
JA jeg sier det sånn, for den jenta har lopper i blodet, og klarer ikke sitte lenge på samme plass.

Tilslutt vil jeg at dere skal få hilse på 2 av gull-fiskene våre:

Ja, det var litt fra meg i denne omgangen.
No får jeg sette meg ned å fortsette å klure-strikke på Marius-genseren.


 Håper du har kost deg litt.
                                                                     Tusen takk for besøket, og velkommen tilbake.

                                                                                             Klemz  fra Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar