mandag 29. desember 2014

Julegaver jeg har laget

Heisann igjen.

Da er det 2 dager igjen av 2014.
Denne gangen vil jeg vise deg hva jeg fikk og gav til jul.

Først vil jeg vise deg litt av hva jeg har laget til julegaver:
Masse sokker og tøfler. Og et par votter.


Mitt eldste tantebarn (nevø) er Liverpool fans.
Og da måtte jeg bare prøve meg på et par.


De til venstre er strikket i Ida garn.
De i regnbue farger er strikket i Labbetuss garn.


Sokkene er strikket i Silja garn og mønsteret heter "På kryss og tvers.
Vottene er strikket i Labbetuss garn.

Disse 2 er strikka ifra Bittas sokkebok.
De rosa er strikka i Spar garn og heter Vilje.
Det andre paret er min versjon av Espen Askepott
og er strikket i Ida & Silja garn.
Den skal egentlig strikkes i 3 farger,
men jeg hadde ikke farge som passet sammen.

3 par tova 4-kant tøfler.
Jeg strikka 5 par tova tøfler, men glemte å ta bilde av 2 par.
De blå/svarte sokkene er strikka i Silja garn.
De blå/svarte tova tøflene er strikka i Vestlandsgarn.
De rosa er strikka i Safir garn.
Det siste paret husker jeg ikke hva garn jeg brukte.

Jeg broderte også en duk.


Ellers så kjøpte jeg endel gaver i år.
Begynte for sent på gavene i år, så planen min strakk ikke til.


Det var det fra meg for denne gang.
Neste oppdatering blir av gaver jeg har fått.

Håper du har kost deg.
Legg gjerne igjen et spor etter deg, så kommer jeg på besøk.

Klemz fra Hilde.

1 kommentar: