torsdag 15. januar 2015

Litt av hvert

Heisann igjen.

Så koselig at du kikker innom meg igjen.
No er jeg litt imponert av meg selv.
Min tredje oppdatering, og så er vi bare i midten av uke 3.


Denne gangen vil jeg dele litt av hvert med deg.
Først skal jeg vise deg en lampe som jeg har kjøpt:
Egentlig er det julegave fra pappa og samboeren hans.
Får penger, så jeg kan kjøpe det jeg vil.

Etter å ha åpnet esken, og tatt ut innholdet såg det slik ut:
 
Tja, dette skal bli spennende.

Men jammen gikk det fort.

 Sånn ser den ut etter montering.
Skal ta et skikkelig bilde litt senere.

Litt mer julegaver vi har fått:
2 flotte lyse staker med 4 dufte lys.
Tror jeg må få tak i nye like dufte lys,
sånn at jeg kan bruke samme lukt.
De 2 ulvene fikk vi av ferie-familien vår.
De heter Lene og Wolf.

Fikk 2 flotte te-lys pynt.
De er ganske lange, så de kan ikke henge i vinduet,
så de henger i hver sin krok i stuen.  

 Mannen fikk et kjempe flott krus;
Det er bilde av han og yngste dattera .
Han syntes den er for flott til å brukes, 
så den står på pynt i reolen.

 Så over til handarbeid.

Skal prøve å strikke endel tøfler fra denne boka .
 Første par er base tøflene.
Stikket i Østlandsgarn og p.nr 6.
Har i flere år strikker 4-kant tøfler,
men no vil jeg prøve noe nytt.

Jeg meldte meg inn i Knittingroom høsten 2014.
Husker ikke når dette var månedens håndarbeid,
men jeg begynte på disse vantene i romjulen.
Av en eller annen grunn, 
sliter jeg veldig med å få de ferdig.
Da høyre vanten var ferdig, 
såg jeg at jeg hadde "glemt" å strikke mønster på tommel økningen.
Så da jeg begynte på venstre, måtte jeg gjøre samme feilen.
Jeg hadde strikket en god del på venstre, så fant jeg ut at jeg hadde strikket høyre vante igjen.
Så dette havna i kurven, foreløbig.

 Har ca 2,5 nøster igjen av M&K Sommergarn,
etter å ha hekla en gardin til Line.
Så jeg fant ut at jeg kan jo hekle duker til ho.
Ho sa at hun manglet brune duker.
Så begynte jeg å hekle, 
men fant fort ut at å hekle duk på p.nr 3,5 ble helt feil. 
Så da var det bare å tenke på hvordan dette skulle gjøres.

Fant da ut at jeg skulle dele garnet.

Og sånn ble det.
Garnet har 7 tråder, så da ble det 1 x 3 tråder,
og 2 x 2 tråder.

Denne er heklet med 3 tråder og p.nr 1,75

Disse er heklet med 2 tråder og p.nr 1,5.
 No er jeg spent på hvordan disse dukene blir.

Til slutt er det et teppe jeg strikker til meg selv.
Dette begynte jeg på i mai 2014,
Og har planer om at jeg skal ha det ferdig før mai i år.

Det var det fra meg denne gangen.
Har fremdeles endel jule-gaver jeg ikke har fått vist deg.
Også er det jo handarbeid jeg holder på med, som må vises frem.

Håper du har kost deg, og at du setter igjen et spor etter deg.

Klemz fra Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar