onsdag 21. desember 2016

Bake dag og jul i huset

Velkommen tilbake til mitt lille hi.

Da er jeg her igjen.
Beklager, men jeg har ikke noe håndarbeid å vise deg.
No er det baking og litt jule hus som jeg vil vise deg.
På lørdag hadde jeg bake dag sammen med denne flotte dama:
Venninna mi Anne Mette

 Denne dagen har vi gledd oss til siden vi planla det.
Planen var å lage Delfia kake  - Ris topper og Sirup-snipper (eller er det snitter det heter?)

Vi begynte med Delfia-kaken.
Anne Mette var litt skeptisk til det å smelte sjokoladen i kaffe,
da hun hadde dårlig erfaring med dette.
Men jeg sa at dette skal vi klare. (optimisten)
Anne Mette var ikke helt sikker, med hun sa at " Da får du gjøre det" .
Jammen meg gikk da bra. Merkelig. (Gliser)

 Så vare de disse sirup-snippene (- snittene)
Deigen laget jeg dagen før, da det var anbefalt.
Dette å lage snittene/snippene slet jeg med å få til.
Var på nippe til å gi opp, da jeg ikke fikk til å lage formen.
Men til slutt løste deg seg, og vips så fikk vi det til.

Ser de ikke god ut?
De smakte veldig godt.
Så tok vi en matpause.
Og kikket litt på tv.
Men så fant vi ut at vi skulle lage ris-topper.

Nam nam.
Det var den bake-dage.
Utrolig koselig dag.
Jeg lovde å ta nærbilde av de flotte små figurene mine.
 
 Meste parten av disse er kubbe-lys, 
men jeg syntes de er så flotte at jeg vil bruke de som dekorasjon..
Julevinduer
Endelig er jule vinduene ferdig.
 Denne flotte engelen henger i vinduet, sammen med sine 17 søstre,
de er fordelt med 6 søstre i hvert vindu.

Denne hyllen er blanding av  nytt og gammelt: 

Den er ny for året, sammen med denne:
I år har jeg pyntet litt annerledes enn i fjor.
Jeg har som regel pyntet likt hvert år,
men i år ville jeg forandre på det meste. 

 men denne nissen og hans hjelpere - har  fast plass.

 Har pyntet litt i gangen denne julen: 

I år kom jule treet tidlig opp
Og noen nisser passer på treet.

 Så var det å bake igjen.
Denne gangen var det disse som ble laget;
Mannens favoritt.
Han laget de selv, (med litt hjelp fra meg :) )
 
   Disse 2 tar livet med ro.
Bryr seg ikke mye om jule-stresset i huset.
 
 Da ønsker jeg

Håper du og dine får en  flott jul .
Kommer ikke tilbake før i rom-julen.
Da vil jeg vise deg hva jeg har laget.
Og hva jeg fikk til jul.

🎅

                                                      Håper du har kost deg, og at du vil komme tilbake
                                                      Legg gjerne igjen et spor. Da blir jeg glad.

Klemz fra Hilde 🎄

1 kommentar: