onsdag 23. mai 2012

Pusene mine og handarbeid

God kveld i stuen eller hytta.

Her kommer en liten oppdatering fra meg.
Det har ikke skjedd så mye her siden sist.
Jo, forresten, vi har fått sommer, og jeg prøvde meg ute i solen i dag.
Det gikk ikke bra, begynte å klø som bare det.
Tror nok jeg er allergisk mot solen! Hehe.

Pusene mine liker heller ikke varmen:




 

Litt håndarbeid har jeg da fått gjort;
 Kjøpte meg teppe-garn gjennom Spar-kjøp.
Nøstet er på 50 gr, men er 200 m.
Og da tenkte jeg at dette må jo være flott å strikke med,.
Bør jo bruke mindre garn på et teppe, tenkte jeg.
MEN, der tok jeg feil.
Bruker faktiske like mye garn.
La meg forklare litt;
Dette teppet;

(som jeg bare digger å strikke)
Har jeg strikket endel av, og da har jeg funnet ut sånn ca hvor langt jeg kommer på et nøste, og trodde at jeg skulle komme litt lenger på et nøste som er 200 m.
Jaja, man lærer jo så lenge man lever.
Teppe-garnet fra Spar-kjøp er ganske greit å strikke med.
Litt tynt å strikke på med p nr 5!
Så har jeg tova noen tøfler;


Går det virkelig ann?
Tro det eller ei, men disse to er strikket i Iglo-garn og på samme p.
Vel, de svart/turkis er strikket i det "gamle" iglogarnet.
Mens de svart/lime er strikket i det "nye", som heter Iglo soft.
Men alt er likt på "mage-beltet",.

Har montert disse;

Som har ligget i et nett i noen mnd!
Såg at det låg endel andre umonterte saker der.
Ikkje bra. 
For da må jeg jo finne de frem å montere de.


Det var litt fra meg i denne omgang.

Gi meg gjerne en liten lyd, så iler jeg på besøk til deg.

Håper du har kost deg litt.
Ønsker deg og dine en koselig og kreativ uke.
Tusen takk for besøket, og velkommen tilbake.


Klemz  fra Hilde 





2 kommentarer:

  1. For noen søte pusekatter :) Ligger den ene i trappa der og geiper tunge eller? hehe... Så mye fint du har å vise fram i dag. Det er ille å si, men jeg lengter til høstkvelder med te og strikketøy når jeg ser sånne ting jeg... Men, jeg lover å nyte sommeren altså! :)

    SvarSlett
  2. Hehe. Ja han geiper tunge. eller nei, han bare har tungen ute hele tiden

    SvarSlett