lørdag 6. april 2013

Langfredag 2013



Hei sann igjen !
Da skal jeg vise dere litt om hva som ellers har skjedd her hos meg siden sist.
På langfredag var jeg en tur på Fenafjellet.
Det er en tur som skal ta 1 time tur/retur, ifg diverse.
Vel, den var jo litt tøff da, så 1 time tur/retur ble det ikke på oss.
Oss, det er Line, Gizze gutt og meg.


Opp her skal vi først, sa Line og pekte.
Ok, og vi traska oppover.


Litt små pauser ble det, og bilder måtte jeg jo ta.

Det bratteste partiet:
Og dette er starten.
Opp her krøp jeg mer enn jeg gikk.
Var utrolig bratt. Og det kom masse uttrykk fra meg.
Mange ganger satt jeg meg rett ned.

Og Line, hun var utrolig støttende og tålmodig
Takk så mye for det.


 

Oppe på toppen er vi no komme.
Og hele den strabasen med og komme seg opp, ga resultat.
Sjekk den flotte utsikten.;




Gizze og jeg koser oss.


Hvem av oss som er mest glad?

Tja, si det?
Meg? For at jeg endelig er oppe?
Gizze? For at han var oppe?
Tror nok at turen var kjedelig og lang for Gizze.
Ble jo mange stopp på veien.

PÅ vei ned.


Vi tok en annen rute ned. Og den var grei.
Skal jeg opp der igjen, så tar jeg denne ruten.


Takk for turen Line og Gizze.

tirsdag 26. mars 2013

Litt mere fra meg

Hei sann igjen !

Da skal jeg vise dere litt om hva som ellers har skjedd her hos meg
.

Reolen min har fått en plante.


Og jeg holder på å fylle den opp:

Jeg har 4 porselens dukker og 3 av de er på plass.
Bilder av mamma har fått sin plass.
Enno er jeg ikke ferdig. Kan hende at jeg flytter og mixer på dette.
Er ikke helt sikker på hvordan jeg vil ha det.

Jeg kjøpte en ekstra plante og blomster potte som jeg hang opp i det midterste vinduet: 



Jeg har savnet pynte puter i sofaen.(De jeg hadde ble lagt vekk. De må fikses på og vaskes. )
Så jeg tok meg en tur innom Kid.
Og se hva jeg fant:


Jeg fant også gardiner i samme stoff og farger.
(
Bildet ser du lenger nede)

 Alongen som jeg er med i (DUGG) har tema mini-mars.
Jeg fant ikke så mange mini-nøster, men fant noen nøster som jeg hadde begynt på:

Og resultatet ble dette;
Strikka dukke-håndkle.


Og en kopp tue (kjøkken.klut) til meg selv;


Jeg har litt garn igjen, så det blir nok en kopp-tue (kjøkken klut).
Må bare tenke ut et mønster.

Julegaver er jeg også begynt på;
Jepp du leser rett.

3 par 4-kant tøfler er jeg begynt på.
Er no ferdig med den ene tøffelen på alle 3.
Jeg gikk tom for svart garn, så da måtte jeg selvfølgelig bestille nytt.
Får nok ikke garnet før neste måned.

I påsken har jeg planer om å sy gardiner;
De øverste er i samme som stoff som på putene.
Fant ut at de kom til å bli kjempe flotte i stuen.
 


Tok meg en tur innom Stoff og Stil sin side.Skulle egentlig bare kikke litt. Og det er egentlig farlig.
For plutselig fant jeg ut at jeg trengte nye gardiner til soverommene.
PÅ leting.
Og fant et flott stoff.
Bestilte 7 meter.
Etterpå tenkte jeg; hvorfor bestilte jeg  meter?
Trenger jo bare 5 meter.

I dag fikk jeg pakken.
Ojoj ojoj. Det stoffet var jo skikkelig flott.
Sa til mannen; Dette blir for flott til å sy å ha på soverommet.
Så det ser ut til at jeg kommer til å sy 2 sett meg gardiner til stuen.
Så da får jeg nok bruke noen av de "gamle" stuegardinene på soverommet.

Det var det fra meg denne gangen.
Håper du har kost deg og at du legger igjen en liten hilsen.
Da kommer jeg på besøk til deg.

 Klemz fra Hilde

Turer


Hei sann igjen !

Da er det en ny oppdatering fra meg.
Denne gangen starter jeg med turer jeg har vært på:
Tur med Gizze gutten.

Da jeg skulle ta bilde av han såg han først til høyre, så til venstre.



Han har nok misforstått litt.
Det er jo ikke når en skal ta bilde at en skal se sånn.
Ja,ja. Til slutt fikk jeg da tatt en bilde av han.


 En populær badeplass ved vannet. 



Tenk det er bare ca 3 mnd igjen til første sommer-måneden.
Da er det litt mere liv og røre her.

Dagen etter var jeg med "gjengen" på tur:


 

Turen denne gangen går til troll skogen.
Der har jeg lenge ønsket å gå.

Inngangen:

Turen var kjekk å gå, men bakken var skikkelig bratt.
Vel oppe måtte jeg sette meg ned å få tilbake pusten.







 Noen dager senere var det ny tur med gjengen.
Denne gangen gikk vi til vannet igjen:
 
 Halvveis er det på tide med litt tøy og bøy.
Gjør meg klar til å ta litt stepp:

 Opp på stenen


Og ned og klar igjen


Også opp igjen.


Gjenta dette x antall ganger.
Skal si at dette merket jeg godt i lårene, leggene og knærne.
Men jammen var det godt.



Og jammen meg har vi fått isflak her også.
Og for bare noen dager siden var det is her.


Det var litt om turene jeg har vært på.
No skal jeg blogge litt mere.
Velkommen tilbake

Klemz fra Hilde.

torsdag 14. mars 2013

Sist i februar - beg av mars


Hei sann igjen !

Da er det vel på tide med en ny oppdatering.

Kjøkken kroken min ser sånn ut no:


Min kjære ste-datter og hennes mann laget denne til meg.
No er det bare å male den, og sette på dørene.

Reolen ble malt ferdig,

Og fikk sin plass i stuen.
Her kommer jeg , med tiden, til å fylle opp med diverse nips.

Jeg er begynt å gå på  turer 2 dager i uken 
sammen med en herlig gjeng. 
Jammen er det masse flotte motiver å ta bilde av no.



Snø og is smelting;



Så over til litt handarbeid;I februar fikk jeg lage dette;


5 ting
.
Baby vognteppet ble endelig ferdig;

Det samme ble dukkevogn teppet;

Her må jeg skryte litt av meg selv, for jeg syntes dette teppet ble aldeles nydeligt.

2 brikker har jeg også heklet;


Hadde tenkt å ha de på en pidestall som jeg har,
men de passet ikke inn. De forsvant liksom.
Jeg har grønne planter stående på pidestallen.
Jeg må nok finne en annen farge.
Jeg er veldig glad i lime farge, men det er ikke å få tak i,
så jeg får vel hekle de i kvitt, og farge de etterpå!


Så var det den hekla gardinkappen min da;

Nr 2 holder jeg på med no.
Planen var å lage 3 stk, for jeg ville ha de i stuen.
Men så har jeg forelsket meg i et annet mønster,
så da blir bare heklet 2 stk, men de skal få en god plass i heimen.
Tenkte å ha en på soverommet og en på hobbyrommet.

Julegaver er jeg også begynt på;


Jeg liker så godt å strikke på 4-kant tøfler.
Kjempe flott handarbeid å gjøre når en ser på film.

Og jeg holder på med en dukke jakke;

Lager mønsteret selv, så det tar nok en tid før den blir ferdig.


Det var det fra meg i denne omg.
Håper du har kost deg og at du legger igjen en liten hilsen.
Da kommer jeg på besøk til deg.
Klemz fra Hilde

tirsdag 19. februar 2013

Håndarbeid og litt til


Hei sann igjen !
Da er det vel på tide med en ny oppdatering.
Det har vel egentlig ikke skjedd så mye her, men planer har jeg klar.

Så er bare å håpe på at planene blir noe av.


Dette er kroken på kjøkkenet.
Og her har jeg lenge ønsket meg et  par skap,
et over og et  under skap.
Men så fant jeg ut at jeg kunne bytte ut reolen som stod på badet.


Så det ble gjortog reolen som sto her ville jeg male og sette på badet.
Jeg satte igang å male med god iver.
MEN.......



 Så ble jeg skikkelig dårligfikk hodepine og ble kvalm og svimmel
mulig jeg ikke tålte malingenså da må mannen fortsette..


Mannen min kom hjem fra jobb den 14.02 og da fikk jeg denne;;
Så enkelmen så nydelig.


Så over til handarbeid da.;



Baby vogn - teppet er nesten ferdig::


Jeg mangler kant rundt, rundinger og ett hjerte..
Jeg gikk tom for gult garnså da måtte jeg bestille nyttog det venter jeg på no!.
Håper å bli ferdig med teppet i løpet av denne måneden.
Så jeg begynte på et dukke vogn-teppe av restene;


Jeg gleder meg til dette blir ferdig, blir spennende dette.


Er veldig fornøyd med resultatet hittil.
Men en ting jeg ikke er fornøyd med, er denne;



Bildet på mønsteret var så nydelig
Men jeg ble så skuffa da jeg var ferdig.



Suzi måtte teste om det gikk an å bruke dette som seng.

Til  slutt er det gardin kappen min;

Del 1 på kappe nr 2 er ferdig.
Planen er at alle 3 kappene skal bli ferdig til påske, sånn at jeg kan henge de opp etter påske.


Det var det fra meg i denne omg.
Håper du har kost deg og at du legger igjen en liten hilsen.
Da kommer jeg på besøk til deg.
Klemz fra Hilde