fredag 24. februar 2017

Håndarbeid og litt annet

Velkommen til mitt lille hi

Da er jeg her igjen. 

No er det på tide å blogge litt. 😊

Vil begynne med Casper-pus.
Han spinner på vinduet når han vil inn.
Og når vi åpner vinduet, står han på kanten og prøver å komme inn oppe.
Artig karen.
I januar bestemte jeg at; no var det på tide å lage noe til meg selv.

Men først måtte jeg bli ferdig med en brodert løper:
Denne tilhører pappas samboer.

 Så fant jeg ut at jeg trenger et par vanter/finger vanter.
Som tenkt så strikket;
Men de ble for små til meg,😒 så de fikk venninna mi.


For noen år siden kjøpte jeg endel nøster av dette garnet
og fant ut at det var på tide å bruke det.

Så jeg satt igang med å hekle duker til meg selv:



Denne heklet jeg etter video på You Tube.
Det var veldig enkelt.
Jeg har funnet flere duker der som jeg skal lage til meg selv.

Disse 3 tilhører meg.

Jeg begynte å brodere på en duk til meg selv. 
Dessverre er det ikke så lett å se mønsteret, siden det er brodert med kvit og lys beige.
Ut på tur !
Når venninna mi og jeg er ute på tur med denne flotte gutten
 har vi av og til andre med oss flere dyr

Jesper og Ozzy pusene.
Jesper er med nesten hver gang vi er på tur.
Hvis han er inne når jeg gjør meg klar for tur, så hopper han opp i vinduet,
 eller så venter han ved ut gangs døren.
Ut på tur skal han.

Litt håndarbeid er det blitt.

Teppe i reste garn  som tilhører venninna mi sin sønns hund. 👀🐶

Venninna mi ønsket seg Lothe pus lue.
Og jeg strikka jeg, 

Mannen fikk seg nye sokker.
Mønsteret heter Mønsterleik og er designet av Bitta Mikkelborg.
Strikket i Hobbygarn. På p nr 3,5

Jeg er begynt på gardin kappe som jeg skal ha i stuen
Jeg skal ha 3 stk. Og håper jeg får de ferdig før vi reiser på ferie

Duken jeg begynte på i januar;
fremdeles ikke så lett å se mønsteret. 



  Det er det fra meg denne gangen.

                                                                 Håper du har kost deg, og at du vil komme tilbake
                                                                           Legg gjerne igjen et spor. Da blir jeg glad.

Klemz fra Hilde 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar